CLASS MECHANIC OF MOTION [CHARACTER YOU CHOOSE]

     CLASS MECHANIC OF MOTION
    TOY STORY
   RC CAR

                             

    Dalam Kelas Encik Ezwan yang lepas, Kami disuruh untuk menonton cerita Toy Story yang pertama. Memang rasa nostalgic mengimbau kembali zaman kanak kanak apabila menonton cerita Toy Story ini, lawak jenakanya tak pernah membuat saya sedikit pun rasa bosan dan muak. Dan jalan ceritanya yang sangat menarik walaupun sudah lama tapi tidak pernah membuatkan saya rasa bosan ketika ditayangkan di dalam kelas haritu. Okay saya tak nak cakap banyak kita teruskan dengan tugasan sebenar yang diberi oleh Encik Ezwan. Pada kelasnya haritu menonton bukan la tugasan sebenar, tugasan yang betul adalah dalam cerita Toy Story karakter mana yang menarik bagi diri anda dan setiap cerita semua haruslah fokus dengan watak watak yang ada dan semua dalam kelas perlu menerangkan apa wataknya, apa tujuannya, apa matlamat dia dan lain lain. Saya bercadang untuk memilih watak RC CAR.


                                                              CHARACTERISTIC

        Okay nak cerita pasal characterisic RC CAR ini. Antara watak yang saya nampak padanya ialah RC CAR ini tidak banyak bercakap dan bercakap apabila yang kita tengok pun tidak tahu, hanya patung dalam cerita itu yang faham dia. RC CAR ini sangat pantas dan sangat baik pada rakan rakannya dan selalu sangat menolong.


                                                             ROLE IN THE STORY

        Seterusnya,.RC CAR hanya mengikut Woody dan selalu bersamanya seketika, dan bila watak baru muncul dalam cerita tersebut, iaitu BuzzLightYear. RC CAR ini sangat terpegun dengan gaya nya dan mula menolong dan mengikutinya setiap hari, RC CAR ini pada saat akhir cerita ia sangat berguna pada 2 orang rakannya iaitu Woody dan Buzz. RC CAR sangat berguna apabila ia membantu rakannya daripada ketinggalan lori yang ingin berpindah ke rumah baru iaitu andy tuannya. RC CAR mengejar lori tersebut sampai kehabisan bateri. Apa yang kita dapat tahu bahawa RC CAR ini sangat pantas dan dapat mencepatkan masa seseorang ke sesuatu destinasi dan juga boleh angkut barang yang berat.

            
                                                           GOAL IN THE STORY

          Tujuan RC CAR dalam cerita ini adalah untuk membantu kawan kawannya bersatu dengan mengunakan 4 roda tayarnya.


                                                     WHAT HE FEAR THE MOST

               Apa yang RC CAR paling takut dalam cerita ini adalah menyakiti rakannya atau membuat sesuatu yang buruk agar rakannya  membencinya. Ada satu babak itu, saya dapati RC CAR telah di kontrol secara manual dan paksaan oleh Woody yang menyebabkan Buzz terjatuh dari tingkap atas bilik Andy.
             
  
                                                                 EXAGGERATE

                   RC CAR ini sifat yang boleh kita dapati lagi ialah ia sangat pendiam tapi dalam masa yang sama sangat membantu watak watak lain. Dalam Toy Story babak akhir RC CAR sangat berguna pada saat itu.

                                                    
                                           RELATIONSHIP WITH OTHER CHARACTERS

                               RC CAR rapat dengan semua rakan rakannya yang ada bersamanya.

Comments

Popular Posts